Więcej informacji

Nijman/Zeetank - Sandomierz

Holenderska firma Nijman/Zeetank International Logistic Group zajmuje się szeroko pojętymi usługami logistycznymi: transportem, magazynowaniem i czynnościami celnymi. Grupa, w której skład wchodzi pięć przedsiębiorstw działa na terenach Niderlandów, Niemiec, Polski i Wielkiej Brytanii. Firma współpracuje między innymi z koncernami petrochemicznymi Royal Dutch Shell Group i British Petroleum (BP), które w ramach kontraktu określiły szczegółową specyfikację systemu monitoringu pojazdów obowiązującą przewoźnika. Zaimplementowanie takiego systemu było warunkiem świadczenia usług przez Nijman/Zeetank na rzecz koncernów. Spośród spełniających wyznaczone standardy systemów, w polskim oddziale Nijman/Zeetank w Sandomierzu wybrany został System Monitorowania Obiektów Kraków (SMOK). Dzięki sprawdzonej opinii na rynku, funkcjonalności dedykowanego oprogramowania oraz możliwościom sterownika ET-GPS-GSM system został zaimplementowany i skonfigurowany w oparciu o wytyczne Shella i BP. W myśl umowy pomiędzy producentami paliw a przewoźnikiem koncerny BP i Shell uzyskały licencje klienckie, pozwalające na śledzenie bieżącej lokalizacji zleconych transportów. Zaimplementowany w należących do floty firmy cysternach marki Scania system umożliwia monitorowanie w czasie rzeczywistym pozycji samochodów na mapie oraz kontrolowane ich aktualnych parametrów eksploatacyjnych dzięki aplikacji GPS Monitor oraz bieżący zapis danych i ich archiwizację w bazie Rejestr GPS. Zamontowane w pojazdach akcesoria i podpięcie do sterownika magistrali CAN opartej na standardzie FMS pozwala na wgląd w informacje między innymi o całkowitym zużyciu i bieżącym poziomie paliwa, czasie pracy silnika i poziomie nacisku na tylną oś. Dzięki dodatkowym czujnikom z pojazdu nadsyłane są również powiadomienia o otwarciu przestrzeni ładunkowych, zapięciu pasów bezpieczeństwa lub alarm o gwałtowym hamowaniu. Przesył danych serwerowych obsługuje samodzielnie sandomierski oddział Grupy, posiadający własną bazę i oprogramowanie serwerowe. Zarchiwizowane w bazie danych informacje dają świętokrzyskiej firmie pełny wgląd w działanie posiadanej floty pojazdów, pozwalają zoptymalizować jej wykorzystanie i ograniczyć koszty eksploatacji. System zwiększa bezpieczeństwo kierowców, samochodów oraz przewożonych ładunków, pozwala jednocześnie na podniesienie jakości świadczonych usług.

ZAUFALI NAM